در این قسمت سعی می شود هر هفته به یکی از شبهات وارده بر شیعه که توسط وهابیت وارد می شود پاسخ داده شود.

-پرسش اول:اگر فاطمه(س)به وسیله خلفا مورد ستم قرار گرفت،چرا همسر دلیر او از وی دفاع نکرد.؟

علی(ع)در حد وظیفه خو از خانواده خود دفاع کردلیکن دفاع در آن روز ها در حد جنگ و خونریزی به صلاح اسلام نبوده است.و اگر شمشیر می کشید یک طرف هواداران خلافت و طرف دیگر بنی هاشم و افرادی که یه حادثه روز غدیر ایمان داشتند قرار می گرفتند و صلاحیت اسلام در این نبود و آن به خطر می افتاد.اتفاقا منافقان در لباس دلسوزی به سراغ علی می آمدند وبه او می گفتند : «ای ابوالحسن دستت را دراز کن تا با تو بیعت کنیم.»

گوینده ی این سخن دشمن دیرینه اسلام یعنی ابالسفیان است.

امیر المومنین از موضع او آگاه بود و می دانست که او درجامه دلسوزان می خواهد به اسلام ضرر بزند دست او را رد کردو به او چنین فرمود:«به خدا سوگند تو با این سخن انگیزه فتنه گری داری.تو پیوسته بد خواه اسلام و مسلمانان بوده ای.ما نیازی به خیر خواهی تو نداریم».

در ضمن نا گفته نماند که:شجاع کس نیست که هر جایی شمشیر بکشد و درو کند.شجاع ،کسی است که به وظیفه ی خود عمل کند.چه بسا شجاعانی هستند که توان شنیدن سخن حق را ندارند.چنان که سعدی می گوید:«دو صد من سنگ بر می دارد و طاقت سخن نمی آرد».

روزی پیامبر اسلام مردی را دید که سنگ های بزرگ بر می داشت و مردم او را دلاور می خواندند.پیامبر به آنان گفت:« دلاور کسی نیست که سنگ های بزرگ را بردارد بلکه دلاور کسی است که جلوی هواس نفس خود را بگیرد.»

پیامبر به عایشه می فرماید که:«اگر قریش تازه مسلمان نبود،من وضع کعبه را دگرگون می کردم.سپس به جای یک در دو در برای آن می گذاشتم.»

آیا از پیامبر اسلام دلاور تر و شجاع تر می شناسیم. ایشان شرایط را برای مبارزه مناسب  نمی بینند.و تصمیم می گیرند که فعلا کاری نکنند تا از وقوع جنگ داخلی مدینه جلوگیری کنند.

آنان انتظار دارند علی شمشیری را که بر گردن کافران در احد و بدر زده بر گردن مسلمانان فرود آورد.تاریخ اسلام را بررسی نکرده و از و از روزگار آگاه نیستند.آنان نه اسلام شناسند و نه علی شناس.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب ها :